Saturday, January 1, 2011

Ahmad Abu Joehn


Hello,

OK. time to straighten things up.
maaf atas post sebelum ni yang macam tah apa-apa.
serious time! sebab tak mahu berlengah di tahun baru.
cerita tu bila nak tamat kan?

Relationship?
bukannya tak mahu,
tapi takut lukakan hati dan perasaan orang.
sesungguhnya hati itu fragile.
dan tak mahu menyakitkan dan disakitkan.

Cuba lihat..
pacar bahagia, keluar bersama,
berjalan bersama.
bagi saya? tidak..
saya bukan jenis sedemikian.
kalau in a relationship,
dikhuatiri tak dapat memenuhi permintaan pasangan.
maklumlah, kalau tiba-tiba diajaknya keluar.
habis saya bukan jenis keluar sangat,
tambahan lagi seorang pemalu kerbau,
silap haribulan, akan ditanya oleh pacar sendiri..
apa punya pasangan org ajak keluar tak mahu,
orang ajak makan bersama segan silu. and etc.

please please please take note that,
if you are going to accept me,
accept me for whom I am.
accept all my weakness,
dan percayalah, bahawa setiap yang saya buat ni, bersebab.
yes saya mengaku yang saya akan berasa tak sedap
or tak senang hati kalau berjalan berdua sahaja dgn perempuan.
tak rasa bersalah ke?
bukan nak cerita saya bagus or hebat,
tapi seriously..
tak ada pertalian apa-apa melainkan seorang kawan,
tau tau dengan yakin dan beraninya, berjalan bersama.
mak tahu? ayah kata apa?
banyak duit kamu keluar dengan anak dara orang kata mak.
keluar naik kereta siapa kata ayah.
heh. bukan tak mahu atau tak sudi.
tapi itulah kelemahan diri,
jika keluar juga,
sudah pasti ketika itu otak telah berfikir
dan bukan sekali, tetapi berkali-kali..
berfikir tentang worst things could happen.
berkenaan diri saya? - tidak
tapi berfikir jika terjadi apa-apa kepada si dia,
apa perlu saya jawab?

******

kalau rasa tak sudi, tak apa,
pertalian persahabatan tak pernah terputus.
keluar lah dengan kawan,-kawan.
ada laki, ada perempuan.
kawan dahulu! pesan teman,
cuba fahami diri masing-masing.
ada chemistry?
bila tiba masa, ceritalah dengan mak.
percayalah mak tak marah,
tapi mak akan marah kalau keluar bersama begitu,
ingat agama, solat jangan lupa.
kita masih muda, dan ini peringatan bersama.

maafkan diri ini atas kelemahan yang terdapat padanya.

Sincerely,
Ahmad Abu Joehn.