Sunday, December 12, 2010

Love is not a try and error thing


Hello,

First of all, welcome home Pa, and congrats Ma :))
Damn im proud of you! LOL

okay, lets talk..
*tak tahu nak cakap pasal apa ni..

alright, got my haircut again(what a watse of money)
yes! last sem. pejam kelip- pejam kelip, tarraa! habis sem..
jadi utk sem terakhir ni, akan ku cuba sedaya upaya utk memastikan
1. dtg awal(beranganlah)
2. berpakaian kemas(setiap sem berkolar kot)
3. sikat rambut(okay i hate wasting my time.
percayalah ini akan menjadi sebab utk lambat dtg kelas)

dan semua ini adalah utk memberikan mentor saya berasa
berbangga terhadap menti-menteenya.. :)


*******

i know, i heard, ramai yang kata saya ada ramai kawan perempuan.
-yes i do!
i know, i heard ramai yang kata ada banyak perempuan dikeliling pinggang i.
-yes i do! *i think.. -agak ar dikeliling pinggang. itu lain sudah.

anyway, utk kaum adam, janganlah cemburu akan perkara ini,
tak bermakna saya ni kaki perempuan mahupun kaki botol.
anda juga boleh menjadi seperti saya!(okay itu trend org buat duit dgn Facebook)
No, no. saya masih single dan setiap perempuan yang ada sekeliling saya, yes we are friends.
well until the day i write this post.
mana tahu lepas ni naik tukar status ke kan?

anyway, its just how the way you treat them.

HOW?
well this does the tips and the trick:

1. set in ur mind, "womens right!"
-ok saya selalu set itu bila driving.
kalau nampak perempuan nak tukar lane, biasanya saya akan bagi.
sebab saya tahu kalau lelaki lain,
setengah itu tak beri peluang untuk mereka masuk,
sampai habis kereta di lorong itu baru mereka boleh masuk.
betul kaum adam? *kekadang i tak bagi juga. lalala~

so since lelaki dikatakan lebih kuat dari wanita,
wanita sering di ancam oleh lelaki.
hinggakan sampai perlu ada kempen-kempen seperti
"womens right"dan coach wanita.
come on la, benda common sense je.
treat people just like u want people to treat u.

-so always set in ur mind..
womens right! ladies first, and ladies choice~


2. never think positive neither negative..
but always think the other way round.
-walau apa pun situasi anda berada,
orang selalu cakap think positive!
no no never! saya akan cakap think the other way round.
so bila sesuatu yang positive berlaku,
we always think what if benda ni terjadi dalam bentuk negative?
and if benda negative yang berlaku,
what if its something positive?
secara tak langsung, pemikiran anda akan mula berfikir lebih jauh,
lebih matang dan sentiasa bersedia dalam apa-apa situasi.

never look into the bright side, but always look outside :P
-hebat kan bila berfikir the other way round. mampoo?


3. be you
- always be you yourself.
tell no lies, and people around you will trust you.
tapi ingat!
Trust Is Like A Paper, Once It's Crumpled...It Can't Be Perfect :|
bila kita berkata tentang perkara yang sebenar,
orang disekeliling akan mula percaya akan diri kita.
bila orang percaya,
maka lahirlah perasaan senang hati untuk berkongsi dan bercerita,
dan yang paling penting..
lahirlah keSETIAAN :)
*tak kiralah setia sebagai seorang kawan, teman, sahabat, or
"the special ones".

4. because i am single!
-yes i am single
so sebab tu i boleh berkawan dengan sesiapa sahaja.
dan bagi yang sudah berpunya,
janganlah kamu berkelakuan sebegini,
sebab dikhuatiri akan salah faham dengan pacar kamu.
tambah lagi, fokus terhadap pacar kamu,
buat mereka tersenyum sentiasa,
dan berbahagialah kamu hingga ke peringkat seterusnya.

*Ini bukan tips untuk pancing orang ya.
tetapi tips seorang... gentlemen. maybe?

******

jangan risau tentang diri saya
jika saya sudah berpunya,
saya tidak akan curang
walaupun syarat saya mesti restu jika mahu tambah lagi,
ada ke yang sudi?
the problem is.. siapa yang bertuah itu?
maybe you? heh.


"bukan semua lelaki tidak akan pernah setia,
jika ya semua lelaki tidak akan pernah setia,
maka anda boleh mula curiga akan lelaki-lelaki yang rapat
dalam hidup anda seperti ayah/abang/adik lelaki.
dan tidak semua perempuan tidak akan pernah setia,
jika ya semua perempuan tidak akan pernah setia,
maka anda boleh mula curiga akan perempuan2 yang rapat
dalam hidup anda seperti ibu/kakak/adik perempuan.


truthfully speaking,
sebenarnya saya tak ada banyak pun perempuan around me.
silap-silap lagi sedikit dari kawan lelaki(bagi wanita)
dan kawan kawan perempuan(bagi lelaki) kamu.

people come and go, so do I.
but the problem is that i dont know where to go.
so i stay even thou i keep saying that i come and go :P