Sunday, April 24, 2011

My life my way. Sorry to say.


Bonjour!

Lama dah aku tak menulis,
macam biasala kan kembali menulis bila perlu.
Sebenarnya tak semua kawan aku tau aku punya Facebook,
tak semua tau aku punya blog dan tak semua tahu aku punya Twitter.
Lain tempat, lain cerita, tapi semua pasal diri saya.

Minggu ni dan minggu depan aku kerja shif malam.
Jadi kehidupan memang mcm kelawar.
Tadi ada cina pastry ni tanya aku.
"Best ka kerja malam?" aku jawab, "Best! boleh makan, tak ramai orang"
"Ada life ke?" tanya dia lagi.
Jujur, aku terdiam seketika.
Aku terus menjawab, 'life' ada... Tapi kalau social life takde sangatlah."
"bagus ar U" kata dia sebelum beredar.
Dalam hati, aku mmg bagus pun. Haha.
Tapi memang betul, tak ada life sangat.
Mana taknya,
org tidur malam kerja mingle social life semua siang hari,
aku tidur siang, mingle dgn beberapa orang je waktu malam.
Tapi aku prefer cmtu lagi, best. Maklumlah aku mmg tak suka jumpa org.
Ala, aku bukan ada GF yang melekat dgn aku sokmo.
Sebab tu aku menggunakan masa ini
utk cari pengalaman bekerja tanpa kenal social life.
Supaya bila besar kang at least aku tau mcm mana
nak manage hidup aku bila ada family or what.
*Yeah! Boss aku tak bagi aku dtg kerja malam ni,
dia suruh aku cuti. hish!

Balik pada cerita asal, aku bukan kacang lupakan kulit da..
itu peribahasa mmbawa maksud lain,
tapi aku tak kesah kau nak kata apa.
Sebab aku tau kau baik orangnya :)

Hey kalian! Apa yang aku tulis di Facebook membawa seribu satu makna okay.
Lain orang lain pandangan dan fahamannya.
Bagi mereka yang baca blog ini dan twitter serta Facebook.
mereka mungkin lebih memahami,
bagi yang bermesej, mungkin lebih juga.
kerna aku tidak suka menyimpan malah suka memberitahu terus.
Bukan apa, actually buat blog semua ni supaya mana tahu satu hari nanti
aku tak sempat nak cakap sesuatu kt sesetengah orang.
Or ini cerita di sebalik sesuatu yang terjadi,
at least bila aku dah tak ada, blog aku masih ada.
So mereka buka jela kembali lalu menghatamnya.
Sebab tu aku buat blog. Anyway, I'm hungry!
Oh tadi mkn Subway. woot!
Muak dah hari-hari makan kt sentral tu. hish.

Take good care of those U love. (;